ברחבי הקמפוס

הפנינג ברחבי הקמפוס יתקיים בשביל המרכזי וגן הדקלים בין השעות 16:30 ל-22:00

 

סדנאות נוער שוחר מדע ע"ש דב לאוטמן:

  • מתחת לאפס - מצבי צבירה: החומרים בטבע נמצאים באחד מארבעה מצבי צבירה – מוצק, נוזל, גז, ופלזמה. בסדנה נעסוק בקשר שבין מצבי הצבירה לבין טמפרטורה וחום.
  • מתח פנים, נימיות ובועות סבון: התנהגות שטח הפנים של הנוזל כאילו היה קרום מתוח היא תופעה מרתקת וייחודית. בסדנה נקשר בין  נושא זה לבין תופעות יומיומיות כגון הנימיות, היווצרות טיפות מים ובועות סבון ועוד.
  • מופע קסמים פיזיקלי: פיצוצים, אש, טילים ועוד. הצגת חוקי ניוטון באמצעות קרח יבש, אתנול בריכוז גבוה, משחקי אש ועוד..
  • אלקטרוסטטיקה: מהו חשמל סטטי? בסדנה נלמד על מטען חשמלי, על מבנה החומר (מתכות ומבודדים) ועל קיטוב והארקה.
  • פיזיקה של מוזיקה: נחקור את התופעה הגלית ואת התהודה, נבדוק כיצד נוצרים גלי קול ומהם הצלילים, נדגים את תנועת גלי הקול באמצעות קפיצים, ונבין מדוע אי אפשר לשמוע גלי קול בחלל.
  • כימיה במטבח: המטבח הוא סוג של מעבדה ביתית, וכל הכנת ארוחה ניסוי בכימיה - נלמד על הקשרים והתרכובות בין המזונות והחומרים בהם אנו משתמשים במטבח.

 

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

  • המדענים יציגו פריטי אוסף ייחודיים מהמרכז הלאומי לחקר המגוון הביולוגי, ויספרו על חישה וחושים בקרב בע"ח

 

 הצצה לנבכי המוח

  • מה באמת מסתתר במוח שלנו? סטודנטים בוגרי הקורס ״מבנה המוח״ עם כל ההסברים

 

מדו-מימד לתלת מימד: סדנה חוויתית בקיפול מנייר

  • בחלומו גילה החוקר תמיר אשמן יחידה גיאומטרית דו-ממדית חדשה - בואו לראות כיצד הפך החלום למציאות ולהכיר גיאומטריה מרחבית בצורה ייחודית וחווייתית.

 

הצצה למעבדות ביה"ס סגול למדעי המוח

  • מה חוקרים במעבדות ביה"ס סגול למדעי המוח ומה הקשר לעטלף? סטודנטים במעבדות עם ההסברים

 

"המוח המלאכותי של הרובוטים" - ביה"ס לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר

  • איך רובוטים ומכונות חכמות ״חושבים״ ומתנהגים? 
  • איך ילדים יכולים לתכנת את ההתנהגות החכמה של רובוטים?

 

נסביר ונציג שלוש פעילויות בהן ילדים יוכלו להתנסות:

1. ״רובוגן״ - ממשק תכנות לילדים צעירים (אפליקציית iPad) המאפשר להגדיר תכניות לרובוט הנע במרחב ולבקר על ביצועיו.

2. ״תכנות מוחשי״ - תכנות בעזרת חלקי תצרף (פאזל) מעץ שילדים רגילים לשחק איתו, המאפשר ״לבנות״ פיזית תכנית מחשב מורכבות. המערכת הממוחשבת קוראת את תצרף הפקודות שנבנה והופכת אותו לתכנית ביצוע לרובוט

3. רובוטים ברי הפעלה ותכנות מסוגים שונים.

 

כל כלי התכנות ומטלות הלמידה הם פרי מחקר ופיתוח של חוקרים וסטודנטים בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל-אביב.

 

המעבדה לזיהוי פנים של פרופ' גלית יובל: האם אתה super face recogniser?

  • זיהוי פנים של אנשים שאנחנו מכירים הוא אחד הדברים שאנחנו עושים באופן יומיומי כמעט מבלי להקדיש לכך מחשבה. עם זאת, יש הבדלים בינ-אישיים משמעותיים ביכולת של אנשים לזהות פנים. בעוד חלק מאיתנו מתקשים לזהות אנשים שפגשנו בעבר, ולעיתים אפילו אנשים שאנחנו פוגשים באופן יומיומי, אחרים מצליחים לזהות כל אדם שהם פגשו במהלך חייהם - לאנשים אלה אנחנו קוראים super recognizers. איך תדע/י אם אתה super face recogniser? הכנו מבחן שבודק את היכולת לזהות פנים של אנשים מפורסמים לפני שהתפרסמו. המבחן מבוסס על מבחן שפותח בארה״ב ע״י Russell, Duchain & Nakayama. לאחר שתבצעו את המבחן יינתן לך ציון שיאפשר לקבוע עד כמה את/ה טוב/ה בזיהוי פנים.

 

פענוח גלי המוח: הדגמות חברת Neurosteer

  • פרופ' נתן אינטרטור, ראש חברת Neurosteer, ומביה"ס למדעי המחשב ומביה"ס סגול למדעי המוח, ידגים כיצד פיענוח חדשני של פעילות מוחית, עוזר לשיפור ריכוז ואיכות חיים באמצעות משחקי מחשב.

 

אימון קשבי ממוחשב לשיפור תפקודי קשב

  • מעבדת הקשב של פרופ' לילך שלו-מבורך  מבית ספר לחינוך ובית ספר סגול למדעי המוח

האם ילדכם אובחן עם הפרעת קשב (עם או בלי היפראקטיביות)? במעבדת הקשב פותחה תכנית אימון קוגניטיבית אינטראקטיבית (CPAT) לשיפור תפקודי קשב ותפקודים לימודיים של ילדיכם וכן לצמצום סימפטומים התנהגותיים שמפריעים בחיי היומיום (קשיי ריכוז, מוסחות, אימפולסיביות וכד'). צוות חוקרות ממעבדת הקשב יציגו את תוכנת האימון ויאפשרו לכם להתנסות בה! המעוניינים שילדיהם ישתתפו במחקר שיעריך את תוצרי האימון מוזמנים לבקר בעמדה שלנו וכן לפנות אלינו באמצעות אתר האינטרנט של מעבדת הקשב בכתובת http://attention.tau.ac.il/

 

תחנות לונה מיינד – התנסות שתעיף לכם ת'מוח

  • רואים את הקולות: פס קול ופנסים מחליפים צבעים בהתאם לקולות שהקהל משמיע, כך שהדיבור יוצר חוויה אור-קולית. תחנה זו מטפלת בשימוש יצירתי בהתמרה בין-חושית -מעברים בין אורות, צבעים  וצלילים.
  • מראות הזמן: בעזרת מיקוד או פיזור נצליח לחבר מספר תמונות לכדי תמונה חדשה. תחנה זו מטפלת בריכוז, בהרחבת תודעת המקום והזמן, בהכרת התנועה כגורם משחרר ובתפיסת חלל מרחבית.
  • בניית מגדלים: מאווררים שפועלים מפריעים לבניית מגדל מקוביות נייר. רק בעזרת ריכוז נצליח למנוע את פעולתם. תחנה זו מאפשרת התנסות במצבים שונים של קשב וריכוז. 
  • השלם וחלקיו: ריכוז ממוקד רב משתתפים. כשהקבוצה מצליחה לייצר צליל אחיד, מתחברים החלקים לשלם. בתחנה זאת לומדים לא רק לגייס את הקשב, אלא אף להתכוונן לאחרים ולהתמיד בכך.

 

תזמורת אגודת הסטודנטים

  • יצירות קלאסיות לצד יצירות עכשוויות בניצוחו של אורי רייסנר

רוצה לדעת לפני כולם על אירועים נוספים באוניברסיטה?

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>